gymnázium všeobecné čtyřleté
Identifikační údaje
Kód a název oboru : 79-41-K/41 Gymnázium
Stupeň vzdělání : střední vzdělání s maturitní zkouškou
Úroveň vzdělávání EQF: 4
Délka a forma studia : 4 roky denního studia
Profil absolventa
Cílem školy je absolvent, který disponuje nejen dobrou úrovní znalostí, ale je především harmonicky rozvinutou osobností, která je schopna prezentovat se v dnešním složitém světě.
Usilujeme, aby žák byl schopen reagovat na měnící se podmínky ve společnosti, přijímal podněty mravní a estetické, vnímal a utvářel si zdravý životní styl. Byl neopakovatelnou lidskou bytostí, která si však zároveň uvědomuje, že je neoddělitelnou součástí společenských skupin a různých prostředí a svou sounáležitost projevuje odpovědným přístupem ke svému životu.
Uplatnění absolventa
Absolventi jsou určeni pro studium na vysokých školách a vyšších odborných školách různého zaměření.
Absolvent byl vzdělán tak, aby získal vědomosti, dovednosti, obecné i odborné ze všech oblastí vzdělávání, s cílem zvolit si svou profilaci včetně vyhodnocení svého potenciálu potřebného pro uplatnění se na trhu práce.
Pokud absolvent nebude pokračovat ve studiu, mohl by získat uplatnění v různých organizacích zabývajících charitativními činnostmi, v laboratořích, v provozu, v administrativních a správních činnostech.
Výsledky vzdělávání
Absolvent je vzděláván tak, aby
- získal vědomosti a dovednosti, které mu umožní uplatnit se v podnikání, na trhu práce a aktivně rozhodovat o své profesní kariéře
- porozuměl významu celoživotního vzdělávání pro rozvoj své kariéry
- byl schopen se pohotově rozhodovat, uměl si zorganizovat práci a pracovat individuálně i v týmu
- si osvojil potřebné dovednosti pro zpracování administrativních písemností, pracovních dokumentů, souvislých textů z odborné i všeobecné oblasti
- sledoval odborné informace pro další studium, především práce s digitálními technologiemi
- si osvojil dovednosti potřebné pro seberegulaci a sebehodnocení, pro zvládání náročných pracovních a životních situací
- přispíval k vytváření kvalitních mezilidských vztahů, uměl předcházet osobním konfliktům a respektoval práva ostatních lidí, oprostil se od předsudků a stereotypů v přístupu k druhým
- se choval hospodárně a ekologicky a zasazoval se o udržení kvalitního životního prostředí na Zemi
Spolupráce
Dále spolupracujeme s Ostravskou ZOO, která organizuje adopce zvířat. Každý rok sponzorujeme jedno zvíře. Na výběru se podílí všichni žáci školy. Rozvíjí se pocit sounáležitosti s naší přírodou a důležitost existence, každého tvora.
S rodiči je spolupráce zajišťována v několika liniích. Jednak prostřednictvím školské rady, kde mají rodiče prostor pro připomínky a ovlivnění chodu školy, jednak organizováním celodenních konzultací rodičů s vedením školy. Tyto konzultace jsou pořádány minimálně 2krát do roka, podle potřeby jsou ale vyhlašovány i častěji. Třetí linií spolupráce s rodiči je spolupodílení se na odborných přednáškách např. v rámci prevence patologických jevů nebo zajištění odborných exkurzí v rámci výuky.
Škola také podporuje spolupráci s neziskovými organizacemi v oblasti charitativních akcí, zejména zapojení žáků do veřejných sbírek. Spolupracujme s Rotary clubem Ostrava City, Nadačním fondem Českého rozhlasu. Další oblastí pravidelné spolupráce je Zoo Ostrava, a kulturní instituce, jako je divadlo Aréna, Jiřího Myrona, Petra Bezruče, Antonína Dvořáka či Dům umění Ostrava a další.
Učební plán
Gymnázium – čtyřleté
IUVENTAS – Soukromé gymnázium a Střední odborná škola,s.r.o
Vzdělávací oblasti a obory | 1. ročník | 2. ročník | 3. ročník | 4. ročník | Časová dotace za 4 roky |
---|---|---|---|---|---|
Jazyk a jazyková komunikace | 39 | ||||
Český jazyk a literatura | 3 | 4 | 4 | 4 | 15 |
Cizí jazyk | 3 | 3 | 3 | 3 | 12 |
Další cizí jazyk | 3 | 3 | 3 | 3 | 12 |
Matematika a její aplikace | 4 | 4 | 3 | 3 | 14 |
Člověk a příroda | 34 | ||||
Fyzika | 2 | 2 | 2 | 2 | 8 |
Chemie | 2 | 2 | 2 | 3 | 9 |
Biologie | 2 | 2 | 3 | 2 | 9 |
Zeměpis | 2 | 2 | 2 | 2 | 8 |
Člověk a společnost | 15 | ||||
Základy společenských věd | 3 | 2 | 2 | 1 | 8 |
Dějepis | 2 | 2 | 2 | 2 | 8 |
Člověk a svět práce | 0 | 0 | 1 | 1 | 2 |
Umění a kultura | 4 | ||||
Hudební výchova | 1 | 1 | 0 | 0 | 2 |
Výtvarná výchova | 1 | 1 | 0 | 0 | 2 |
Člověk a zdraví | 9 | ||||
Tělesná výchova | 2 | 2 | 2 | 2 | 8 |
Informatika a informační a komunikační technologie | 2 | 2 | 0 | 0 | 4 |
Volitelné vzdělávací aktivity * | 12 | ||||
Seminář z českého jazyka a literatury | 0 | 0 | 2 | 2 | 4 |
Konverzace z cizího jazyka | 0 | 0 | 1 | 2 | 3 |
Seminář z matematiky | 0 | 0 | 2 | 2 | 4 |
Celková časová dotace | 32 | 32 | 34 | 34 | 132 |
Výchova ke zdraví | Zařazeno do přírodovědných předmětů a TV |
Pozn.:
Cizí jazyk – možnost výběru z nabídky: anglický, ruský, německý, španělský.
Schválila pedagogická rada 31. 8. 2022
Ing. Lenka Zdražilová
ředitelka školy