gymnázium všeobecné osmileté
Identifikační údaje
Kód a název oboru : 79-41-K/81 Gymnázium
Stupeň vzdělání : střední vzdělání s maturitní zkouškou
Úroveň vzdělávání EQF: 8
Délka a forma studia : 8 roky denního studia
Profil absolventa
Cílem školy je absolvent, který disponuje nejen dobrou úrovní znalostí, ale je především
harmonicky rozvinutou osobností, která je schopna prezentovat se v dnešním složitém světě. Usilujeme, aby žák byl schopen reagovat na měnící se podmínky ve společnosti, přijímal podněty mravní a estetické, vnímal a utvářel si zdravý životní styl.
Byl neopakovatelnou lidskou bytostí, která si však zároveň uvědomuje, že je neoddělitelnou součástí společenských skupin a různých prostředí a svou sounáležitost projevuje odpovědným přístupem ke svému životu.
V oblasti klíčových kompetencí gymnaziálního vzdělávání klade škola důraz na:
kompetence k učení
podpora motivace k učení, autoedukace, schopnost kritického myšlení, kreativita, rozvoj sebereflexe
kompetence k řešení problémů
schopnost problémy analyzovat a řešit,
rozvoj morálně volních vlastností jako vytrvalost, předvídavost, důslednost, schopnost kooperace
kompetence komunikativní
schopnost formulovat svůj názor, správně
užívat prostředky verbální i neverbální komunikace, rozvoj umění naslouchat
kompetence sociální a personální
rozvoj osobnosti, budování empatických schopností,tolerance, kultivovanosti, zodpovědnosti
kompetence občanské
pozitivní vztah ke světu, respekt k druhým, uvědomování si svých práv a povinností
kompetence pracovní
budování správných pracovních návyků a postojů, pracovní kreativitu, příprava na vlastní profesní orientaci, uvědomování si zásad bezpečnosti
kompetence digitální
ovládání a běžné používaná digitální zařízení, aplikace a služby, které využívá při učení i při zapojení do života školy a do společnosti, ke kritickému posuzování digitálních informací, jejich přínosu i rizik jejich využívání, k chápání významu digitálních technologií pro lidskou společnost, předchází situacím ohrožujícím bezpečnost zařízení i dat, situacím s negativním dopadem na jeho tělesné a duševní zdraví i zdraví ostatních, v digitálním prostředí jedná eticky
Učební plán
Učební plán studijního oboru – Gymnázium osmileté
Denní studium
Předmět | Prima | Sekunda | Tercie | Kvarta | 1.-4. | Kvinta | Sexta | Septima | Oktáva | 5.-8. | Celkem |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Základní | |||||||||||
Český jazyk a literatura | 5 | 4 | 4 | 4 | 17 | 4 | 4 | 4 | 4 | 16 | 33 |
Cizí jazyk 1 | 4 | 3 | 3 | 3 | 13 | 3 | 3 | 3 | 3 | 12 | 25 |
Cizí jazyk 2 | – | – | 3 | 3 | 6 | 3 | 3 | 3 | 3 | 12 | 18 |
Dějepis | 2 | 2 | 2 | 2 | 8 | 2 | 2 | 2 | 2 | 8 | 16 |
Občanská výchova | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 | – | – | – | – | – | 4 |
Matematika | 5 | 5 | 4 | 4 | 18 | 4 | 4 | 3 | 3 | 14 | 32 |
Fyzika | 2 | 2 | 2 | 2 | 8 | 3 | 2 | 2 | 2 | 9 | 17 |
Chemie | – | 2 | 2 | 2 | 6 | 2 | 2 | 2 | 2 | 8 | 14 |
Biologie | 2 | 2 | 2 | 2 | 8 | 2 | 3 | 2 | 2 | 9 | 17 |
Zeměpis | 2 | 2 | 2 | 2 | 8 | 2 | 2 | 1 | 1 | 6 | 14 |
Geologie | – | – | – | – | – | 1 | 1 | – | – | 2 | 2 |
Základy společenských věd | – | – | – | – | – | 2 | 2 | 1 | 1 | 6 | 6 |
Informační a komunikační technologie | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 | 2 | 2 | – | – | 4 | 8 |
Člověk a svět práce | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 | – | – | 1 | 1 | 2 | 6 |
Hudební výchova | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 | 1 | 1 | – | – | 2 | 6 |
Výtvarná výchova | 2 | 2 | 1 | 1 | 6 | 1 | 1 | – | – | 2 | 8 |
Tělesná výchova | 2 | 2 | 2 | 2 | 8 | 2 | 2 | 2 | 2 | 8 | 16 |
Výběrové | |||||||||||
Seminář z českého jazyka | – | – | – | – | – | – | 2 | 2 | 4 | 4 | |
Konverzace z cizího jazyka | – | – | – | – | – | – | – | 2 | 2 | 4 | 4 |
Seminář z přírodních a společenských věd | – | – | – | – | – | – | – | 2 | 2 | 4 | 4 |
Celkem | 30 | 30 | 31 | 31 | 122 | 34 | 34 | 32 | 32 | 132 | 254 |
Schválila pedagogická rada 31. 8. 2008
Ing. Lenka Zdražilová, ředitelka školy