gymnázium všeobecné osmileté

Identifikační údaje

Kód a název oboru : 79-41-K/81  Gymnázium

Stupeň vzdělání : střední vzdělání s maturitní zkouškou

Úroveň vzdělávání EQF: 8

Délka a forma studia : 8 roky denního studia

Profil absolventa

Cílem školy je absolvent, který disponuje nejen dobrou úrovní znalostí, ale je především
harmonicky rozvinutou osobností, která je schopna prezentovat se v dnešním složitém světě. Usilujeme, aby žák byl schopen reagovat na měnící se podmínky ve společnosti, přijímal podněty mravní a estetické, vnímal a utvářel si zdravý životní styl.
Byl neopakovatelnou lidskou bytostí, která si však zároveň uvědomuje, že je neoddělitelnou součástí společenských skupin a různých prostředí a svou sounáležitost projevuje odpovědným přístupem ke svému životu.

V oblasti klíčových kompetencí gymnaziálního vzdělávání klade škola důraz na:

kompetence k učení
podpora motivace k učení, autoedukace, schopnost kritického myšlení, kreativita, rozvoj sebereflexe

kompetence k řešení problémů
schopnost problémy analyzovat a řešit,
rozvoj morálně volních vlastností jako vytrvalost, předvídavost, důslednost, schopnost kooperace

kompetence komunikativní
schopnost formulovat svůj názor, správně
užívat prostředky verbální i neverbální komunikace, rozvoj umění naslouchat

kompetence sociální a personální
rozvoj osobnosti, budování empatických schopností,tolerance, kultivovanosti, zodpovědnosti

kompetence občanské
pozitivní vztah ke světu, respekt k druhým, uvědomování si svých práv a povinností

kompetence pracovní
budování správných pracovních návyků a postojů, pracovní kreativitu, příprava na vlastní profesní orientaci, uvědomování si zásad bezpečnosti

kompetence digitální
ovládání a běžné používaná digitální zařízení, aplikace a služby, které využívá při učení i při zapojení do života školy a do společnosti, ke kritickému posuzování digitálních informací, jejich přínosu i rizik jejich využívání, k chápání významu digitálních technologií pro lidskou společnost, předchází situacím ohrožujícím bezpečnost zařízení i dat, situacím s negativním dopadem na jeho tělesné a duševní zdraví i zdraví ostatních, v digitálním prostředí jedná eticky

Učební plán

Učební plán studijního oboru – Gymnázium osmileté 
Denní studium

Předmět Prima Sekunda Tercie Kvarta 1.-4. Kvinta Sexta Septima Oktáva 5.-8. Celkem
Základní
Český jazyk a literatura 5 4 4 4 17 4 4 4 4 16 33
Cizí jazyk 1 4 3 3 3 13 3 3 3 3 12 25
Cizí jazyk 2 3 3 6 3 3 3 3 12 18
Dějepis 2 2 2 2 8 2 2 2 2 8 16
Občanská výchova 1 1 1 1 4 4
Matematika 5 5 4 4 18 4 4 3 3 14 32
Fyzika 2 2 2 2 8 3 2 2 2 9 17
Chemie 2 2 2 6 2 2 2 2 8 14
Biologie 2 2 2 2 8 2 3 2 2 9 17
Zeměpis 2 2 2 2 8 2 2 1 1 6 14
Geologie 1 1 2 2
Základy společenských věd 2 2 1 1 6 6
Informační a komunikační technologie 1 1 1 1 4 2 2 4 8
Člověk a svět práce 1 1 1 1 4 1 1 2 6
Hudební výchova 1 1 1 1 4 1 1 2 6
Výtvarná výchova 2 2 1 1 6 1 1 2 8
Tělesná výchova 2 2 2 2 8 2 2 2 2 8 16
Výběrové
Seminář z českého jazyka 2 2 4 4
Konverzace z cizího jazyka 2 2 4 4
Seminář z přírodních a společenských věd 2 2 4 4
Celkem 30 30 31 31 122 34 34 32 32 132 254

Schválila pedagogická rada 31. 8. 2008
Ing. Lenka Zdražilová, ředitelka školy