přírodovědné lyceum
Forma studia
Absolvent přírodovědného lycea si osvojí vědomosti a dovednosti odborného pracovníka chápajícího biologickou podstatu chovu zvířat na farmách, péči v útulcích, chov zvířat v ZOO, respektuje legislativu předpisů vztahující se k chovu zvířat, nepodceňuje důležitost ekonomických aspektů, orientuje se v technickém zabezpečení zemědělských provozů, zná nové trendy a metody v péči o zdraví hospodářských, zájmových i exotických zvířat, umí využívat ekologické aspekty pro dosažení zdravého životního prostředí pro faunu, flóru i člověka. Znalosti z biologie, chemie, zeměpisu, fyziky a matematiky využije na úrovni potřebné pro úspěšné studium přírodovědně orientovaného terciálního vzdělávání chemického, potravinářské a biochemické technologie, ochrany životního prostředí, zemědělství, biologie apod.
Součástí tohoto studijního oboru jsou praxe na různých odborných pracovištích, jako jsou ekologické i živočišné farmy, útulky pro zvířata, ZOO, veterinární kliniky.
Dále si osvojí základy obecně odborného technologicko-přírodovědného vzdělávání v oblasti ekologie, základní postupy pro laboratorní rozbory kvality potravin, surovin živočišného i rostlinného původu a dokáže posoudit úroveň hygieny a sanitace na jatkách a v provozech potravinářského průmyslu.
Cíle studijního oboru
Cílem je připravit uchazeče ke studiu na vysokých a vyšších odborných školách nejen po stránce vědomostní, ale také dovednostní a postojové, zejména formovat jejich pozitivní a odpovědný vztah k přírodě a k životnímu prostředí.
Pokud absolvent přírodovědného lycea nebude pokračovat ve studiu, může se uplatnit vzhledem k získaným odborným poznatkům z oblasti ekologie, chemie, geografie, biologie, potravinářství, zemědělství a informačních komunikačních technologií apod., v činnostech laboratorního i provozního charakteru, dále v administrativní a správní činnosti zejména v oblasti příslušné profilace.
Rozvrh studia
Cílem školy je absolvent, který disponuje nejen dobrou znalostí, ale je především harmonicky rozvinutou osobností, která je schopna prezentovat se v dnešním složitém světě. Usilujeme, aby byl žák schopen reagovat na měnící se podmínky ve společnosti, přijímal podněty mravní a estetické, vnímal a utvářel zdravý životní styl.
Aby byl neopakovatelnou lidskou bytostí, která ctí život, přírodu a celé životní prostředí svým přístupem k životu i jako součást společenských skupin různých prostředí.
Učební plán
Učební plán studijního oboru – Přírodovědné lyceum
Denní studium
Vzdělávací oblasti a obory | 1. ročník | 2. ročník | 3. ročník | 4. ročník | Časová dotace za 4 roky |
---|---|---|---|---|---|
Povinné základní | |||||
Český jazyk a literatura | 3 | 4 | 4 | 4 | 15 |
Cizí jazyk 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 12 |
Cizí jazyk 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 10 |
Dějepis | 2 | – | – | – | 2 |
Občanská nauka | 2 | 2 | – | – | 4 |
Matematika | 4 | 4 | 3 | 3 | 14 |
Fyzika | 2 | 2 | 2 | 2 | 8 |
Chemie | 2 | 2 | 2 | – | 6 |
Biologie | – | 1 | 2 | 3 | 6 |
Ekonomika | 2 | 1 | – | – | 3 |
Informační a komunikační technologie | 2 | 2 | 1 | 1 | 6 |
Tělesná výchova | 2 | 2 | 2 | 2 | 8 |
Estetické vzdělávání | 2 | 2 | 1 | – | 5 |
Povinné oborové | |||||
Aplikovaná chemie | – | 1 | 2 | 2 | 5 |
Aplikovaná biologie | 2 | 1 | 1 | 1 | 5 |
Technologie | – | 1 | 1 | – | 2 |
Chovatelství | – | 1 | 2 | – | 3 |
Pěstitelství | – | – | – | 2 | 2 |
Zeměpis | 2 | 1 | 1 | 1 | 5 |
Nepovinné | |||||
Seminář z českého jazyka | – | – | 2 | 2 | 4 |
Konverzace z cizího jazyka | – | – | 1 | 2 | 3 |
Celkem | 32 | 32 | 32 | 32 | 128 |
Pozn.: Cizí jazyk – možnost výběru z nabídky: anglický, ruský, německý, španělský, francouzský jazyk.
Schválila pedagogická rada 31. 8. 2018
Ing. Lenka Zdražilová
ředitelka školy
Vzdělávací oblasti a obory | 1. ročník | 2. ročník | 3. ročník | 4. ročník | Časová dotace za 4 roky |
---|---|---|---|---|---|
Povinné základní | |||||
Český jazyk a literatura | 3 | 4 | 4 | 4 | 15 |
Cizí jazyk 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 12 |
Cizí jazyk 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 10 |
Dějepis | 2 | – | – | – | 2 |
Občanská nauka | 2 | 2 | – | – | 4 |
Matematika | 4 | 4 | 3 | 3 | 14 |
Fyzika | 2 | 2 | 2 | 2 | 8 |
Chemie | 2 | 2 | 1 | 1 | 6 |
Biologie | – | 1 | 2 | 3 | 6 |
Ekonomika | – | 1 | 2 | – | 3 |
Informační a komunikační technologie | 2 | 2 | 1 | 1 | 6 |
Tělesná výchova | 2 | 2 | 2 | 2 | 8 |
Estetické vzdělávání | 2 | 2 | 1 | – | 5 |
Povinné oborové | |||||
Aplikovaná chemie | – | 1 | 2 | 2 | 5 |
Aplikovaná biologie | 2 | 1 | 1 | 1 | 5 |
Technologie | – | 1 | 1 | – | 2 |
Chovatelství | 2 | 1 | – | – | 3 |
Pěstitelství | – | – | – | 2 | 2 |
Zeměpis | 2 | 1 | 1 | 1 | 5 |
Nepovinné | |||||
Seminář z českého jazyka | – | – | 2 | 2 | 4 |
Konverzace z cizího jazyka | – | – | 1 | 2 | 3 |
Celkem | 32 | 32 | 32 | 32 | 128 |
Pozn.: Cizí jazyk – možnost výběru z nabídky: anglický, ruský, německý, španělský, francouzský jazyk.
Schválila pedagogická rada 31. 8. 2022
Ing. Lenka Zdražilová
ředitelka školy