přírodovědné lyceum

Forma studia

Absolvent přírodovědného lycea si osvojí vědomosti a dovednosti odborného pracovníka chápajícího biologickou podstatu chovu zvířat na farmách, péči v útulcích, chov zvířat v ZOO, respektuje legislativu předpisů vztahující se k chovu zvířat, nepodceňuje důležitost ekonomických aspektů, orientuje se v technickém zabezpečení zemědělských provozů, zná nové trendy a metody v péči o zdraví hospodářských, zájmových i exotických zvířat, umí využívat ekologické aspekty pro dosažení zdravého životního prostředí pro faunu, flóru i člověka. Znalosti z biologie, chemie, zeměpisu, fyziky a matematiky využije na úrovni potřebné pro úspěšné studium přírodovědně orientovaného terciálního vzdělávání chemického, potravinářské a biochemické technologie, ochrany životního prostředí, zemědělství, biologie apod.

Součástí tohoto studijního oboru jsou praxe na různých odborných pracovištích, jako jsou ekologické i živočišné farmy, útulky pro zvířata, ZOO, veterinární kliniky.

Dále si osvojí základy obecně odborného technologicko-přírodovědného vzdělávání v oblasti ekologie, základní postupy pro laboratorní rozbory kvality potravin, surovin živočišného i rostlinného původu a dokáže posoudit úroveň hygieny a sanitace na jatkách a v provozech potravinářského průmyslu.

Cíle studijního oboru

Cílem je připravit uchazeče ke studiu na vysokých a vyšších odborných školách nejen po stránce vědomostní, ale také dovednostní a postojové, zejména formovat jejich pozitivní a odpovědný vztah k přírodě a k životnímu prostředí.

Pokud absolvent přírodovědného lycea nebude pokračovat ve studiu, může se uplatnit vzhledem k získaným odborným poznatkům z oblasti ekologie, chemie, geografie, biologie, potravinářství, zemědělství a informačních komunikačních technologií apod., v činnostech laboratorního i provozního charakteru, dále v administrativní a správní činnosti zejména v oblasti příslušné profilace.

Rozvrh studia

Cílem školy je absolvent, který disponuje nejen dobrou znalostí, ale je především harmonicky rozvinutou osobností, která je schopna prezentovat se v dnešním složitém světě. Usilujeme, aby byl žák schopen reagovat na měnící se podmínky ve společnosti, přijímal podněty mravní a estetické, vnímal a utvářel zdravý životní styl.

Aby byl neopakovatelnou lidskou bytostí, která ctí život, přírodu a celé životní prostředí svým přístupem k životu i jako součást společenských skupin různých prostředí.

Učební plán

Učební plán studijního oboru – Přírodovědné lyceum
Denní studium

Vzdělávací oblasti a obory 1. ročník 2. ročník 3. ročník 4. ročník Časová dotace za 4 roky
Povinné základní
Český jazyk a literatura 3 4 4 4 15
Cizí jazyk 1 3 3 3 3 12
Cizí jazyk 2 2 2 3 3 10
Dějepis 2 2
Občanská nauka 2 2 4
Matematika 4 4 3 3 14
Fyzika 2 2 2 2 8
Chemie 2 2 2 6
Biologie 1 2 3 6
Ekonomika 2 1 3
Informační a komunikační technologie 2 2 1 1 6
Tělesná výchova 2 2 2 2 8
Estetické vzdělávání 2 2 1 5
Povinné oborové
Aplikovaná chemie 1 2 2 5
Aplikovaná biologie 2 1 1 1 5
Technologie 1 1 2
Chovatelství 1 2 3
Pěstitelství 2 2
Zeměpis 2 1 1 1 5
Nepovinné
Seminář z českého jazyka 2 2 4
Konverzace z cizího jazyka 1 2 3
Celkem 32 32 32 32 128

Pozn.: Cizí jazyk – možnost výběru z nabídky: anglický, ruský, německý, španělský, francouzský jazyk.

Schválila pedagogická rada 31. 8. 2018

Ing. Lenka Zdražilová
ředitelka školy

Vzdělávací oblasti a obory 1. ročník 2. ročník 3. ročník 4. ročník Časová dotace za 4 roky
Povinné základní
Český jazyk a literatura 3 4 4 4 15
Cizí jazyk 1 3 3 3 3 12
Cizí jazyk 2 2 2 3 3 10
Dějepis 2 2
Občanská nauka 2 2 4
Matematika 4 4 3 3 14
Fyzika 2 2 2 2 8
Chemie 2 2 1 1 6
Biologie 1 2 3 6
Ekonomika 1 2 3
Informační a komunikační technologie 2 2 1 1 6
Tělesná výchova 2 2 2 2 8
Estetické vzdělávání 2 2 1 5
Povinné oborové
Aplikovaná chemie 1 2 2 5
Aplikovaná biologie 2 1 1 1 5
Technologie 1 1 2
Chovatelství 2 1 3
Pěstitelství 2 2
Zeměpis 2 1 1 1 5
Nepovinné
Seminář z českého jazyka 2 2 4
Konverzace z cizího jazyka 1 2 3
Celkem 32 32 32 32 128

Pozn.: Cizí jazyk – možnost výběru z nabídky: anglický, ruský, německý, španělský, francouzský jazyk.

Schválila pedagogická rada 31. 8. 2022
Ing. Lenka Zdražilová
ředitelka školy