gymnázium všeobecné čtyřleté
Forma studia
Gymnázium je střední všeobecně vzdělávací vnitřně diferencovaný studijní obor poskytující úplné středoškolské vzdělání ukončené maturitní zkouškou. Svým širokým všeobecně koncipovaným základem a pružností ve volbě diferenciačních prostředků připravuje absolventy ke studiu na vysokých školách, a to v celém jejich spektru. Současně poskytuje vzdělání využitelné v těch profesích, jejichž výkon předpokládá široké všeobecné vzdělání, ale nevyžaduje zvláštní odbornou přípravu nebo předpokládá pouze krátké zaškolení. Maturant může pokračovat i ve studiu na některé vyšší odborné škole.
Výuka
Výuka se po celou dobu studijního cyklu řídí platnou školskou legislativou. Základní normou je generalizovaný učební plán a osnovy schválené MŠMT ČR. Disponibilních hodin je využíváno především k posílení maturitních předmětů. V posledních dvou ročnících probíhá užší profilace studenta tím, že si student volí své další zaměření výběrem ze škály volitelných předmětů.
Rozvrh studia
Vzhledem k rozvrhu studia, náročným formám práce, důkladné jazykové přípravě ve dvou světových jazycích, možnostem profilace prostřednictvím volitelných předmětů a seminářů mají studenti všechny předpoklady pro přijetí na jakýkoliv typ vysoké školy a k úspěšnému uplatnění ve zvoleném oboru.
Učební plán
Gymnázium – čtyřleté
IUVENTAS – Soukromé gymnázium a Střední odborná škola,s.r.o
Vzdělávací oblasti a obory | 1. ročník | 2. ročník | 3. ročník | 4. ročník | Časová dotace za 4 roky |
---|---|---|---|---|---|
Jazyk a jazyková komunikace | 39 | ||||
Český jazyk a literatura | 3 | 4 | 4 | 4 | 15 |
Cizí jazyk | 3 | 3 | 3 | 3 | 12 |
Další cizí jazyk | 3 | 3 | 3 | 3 | 12 |
Matematika a její aplikace | 4 | 4 | 3 | 3 | 14 |
Člověk a příroda | 34 | ||||
Fyzika | 2 | 2 | 2 | 2 | 8 |
Chemie | 2 | 2 | 2 | 3 | 9 |
Biologie | 2 | 2 | 3 | 2 | 9 |
Zeměpis | 2 | 2 | 2 | 2 | 8 |
Člověk a společnost | 15 | ||||
Základy společenských věd | 3 | 2 | 1 | 1 | 7 |
Dějepis | 2 | 2 | 2 | 2 | 8 |
Člověk a svět práce | 0 | 0 | 1 | 1 | 2 |
Umění a kultura | 4 | ||||
Hudební výchova | 1 | 1 | 0 | 0 | 2 |
Výtvarná výchova | 1 | 1 | 0 | 0 | 2 |
Člověk a zdraví | 8 | ||||
Tělesná výchova | 2 | 2 | 2 | 2 | 8 |
Informatika a informační a komunikační technologie | 2 | 2 | 0 | 0 | 4 |
Volitelné vzdělávací aktivity * | 12 | ||||
Seminář z českého jazyka a literatury | 0 | 0 | 2 | 2 | 4 |
Konverzace z cizího jazyka | 0 | 0 | 2 | 2 | 4 |
Seminář z matematiky | 0 | 0 | 2 | 2 | 4 |
Celková časová dotace | 32 | 32 | 34 | 34 | 132 |
Výchova ke zdraví | Zařazeno do přírodovědných předmětů a TV |
Pozn.:
Cizí jazyk – možnost výběru z nabídky: anglický, ruský, německý, španělský.
Schválila pedagogická rada 31. 8. 2018
Ing. Lenka Zdražilová
ředitelka školy
Vzdělávací oblasti a obory | 1. ročník | 2. ročník | 3. ročník | 4. ročník | Časová dotace za 4 roky |
---|---|---|---|---|---|
Jazyk a jazyková komunikace | 39 | ||||
Český jazyk a literatura | 3 | 4 | 4 | 4 | 15 |
Cizí jazyk | 3 | 3 | 3 | 3 | 12 |
Další cizí jazyk | 3 | 3 | 3 | 3 | 12 |
Matematika a její aplikace | 4 | 4 | 3 | 3 | 14 |
Člověk a příroda | 34 | ||||
Fyzika | 2 | 2 | 2 | 2 | 8 |
Chemie | 2 | 2 | 2 | 3 | 9 |
Biologie | 2 | 2 | 3 | 2 | 9 |
Zeměpis | 2 | 2 | 2 | 2 | 8 |
Člověk a společnost | 15 | ||||
Základy společenských věd | 3 | 2 | 2 | 1 | 8 |
Dějepis | 2 | 2 | 2 | 2 | 8 |
Člověk a svět práce | 0 | 0 | 1 | 1 | 2 |
Umění a kultura | 4 | ||||
Hudební výchova | 1 | 1 | 0 | 0 | 2 |
Výtvarná výchova | 1 | 1 | 0 | 0 | 2 |
Člověk a zdraví | 9 | ||||
Tělesná výchova | 2 | 2 | 2 | 2 | 8 |
Informatika a informační a komunikační technologie | 2 | 2 | 0 | 0 | 4 |
Volitelné vzdělávací aktivity * | 12 | ||||
Seminář z českého jazyka a literatury | 0 | 0 | 2 | 2 | 4 |
Konverzace z cizího jazyka | 0 | 0 | 1 | 2 | 3 |
Seminář z matematiky | 0 | 0 | 2 | 2 | 4 |
Celková časová dotace | 32 | 32 | 34 | 34 | 132 |
Výchova ke zdraví | Zařazeno do přírodovědných předmětů a TV |
Pozn.:
Cizí jazyk – možnost výběru z nabídky: anglický, ruský, německý, španělský.
Schválila pedagogická rada 31. 8. 2022
Ing. Lenka Zdražilová
ředitelka školy